گرمی و سردی مزاج افراد

یك محقق طب اسلامی با تشریح سرد مزاجی و گرم مزاجی در انسان گفت:
غذاها، محیط اطراف، آلودگی هوا و حتی روزها و شب‌ها نیز با توجه به نوع مزاج افراد در سلامت آنان تأثیرگذار است.

سید علی ابوالحبیب در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت:
انسان دارای 4 طبع صفرا، دم، بلغم و سودا است همچنین صفرا دارای مزاج گرم و خشك، دم دارای مزاج گرم وتر، بلغم دارای مزاج سرد و تر و سودا دارای مزاج سرد و خشك است. 

وی گفت:
اگر طبع كسی دموی (خونی) باشد، مزاجش گرم و تر است همچنین برای این چنین افرادی هوا و فصل بهار لطیف است و بر عكس اگر فردی دارای طبع صفراوی باشد، مزاجش گرم و خشك است؛ فصل گرم تابستان برایش غیرقابل تحمل، سخت و خشن است. 
وی اظهار داشت:
تشخیص طبع در افراد چندان سخت نیست. در ابتدای كار باید سرد مزاجی را از گرم مزاجی تفكیك كرد. برخی از مردم فكر می‌كنند، سرد مزاجی یعنی اینكه انسان میل جنسی‌اش كم شده باشد یا اینكه سرد مزاجی آن است كه وقتی سردی می‌خورند، حالش بدتر می‌شود یعنی خوردن سردی به آنها نمی‌سازد یا انگشتانشان دائماً سرد است. 

این محقق طب اسلامی بیان كرد:
بسیاری از بیماری‌ها طبع سرد و برخی نیز طبع گرم دارند و چون در شرایط عادی گاهی یك، دو، سه یا بیشتر از بیماری‌ها مثل كم خونی یا قند خون و نظایر آن به طور همزمان در وجود كسی پیدا می‌شوند كه هر كدام به سهم خود در زمینه طبع غالب مریض از نظر سردی یا گرمی تأثیراتی را می‌گذارند كه شما را در پیدا كردن طبع اصلی خود، در لا به لای این تأثیرات گوناگون سرد و گرم مختلف گمراه می‌‌كند. 

ابوالحبیب گفت:
البته قاعده‌ای است كه افراد بتوانند طبع بدن خود را شناسایی كنند. در ابتدا تشخیص سردی مزاج از گرمی مزاج‌ برای افراد از اهمیت خاصی برخوردار است كه سؤالاتی از بیماران پرسیده می‌شود مثلاً آیا در بیشتر حالات شما لباس زیاد می‌پوشید یا خیر، خصوصاً در فصل زمستان؟ زیرا كسانی كه طبع سرد دارند، تحمل سرما را ندارند و كسانی كه طبع گرم دارند، تحمل گرما را ندارند. 

وی افزود:
بر اساس این قاعده 3 دسته افراد را می‌توان شناسایی كرد؛ افرادی كه به طور واضح سرد مزاجند و معمولاً بیشتر از دیگران لباس می‌پوشند، افرادی كه گرم مزاجند و كمتر از دیگران لباس می‌پوشند و افرادی كه در زمستان لباس زیاد می‌پوشند و در تابستان هم كم می‌پوشند. 

این محقق طب اسلامی اضافه كرد:
گروه اول به طور سرد مزاج هستنند و گروه دوم هم به طور واضح فقط در فصل زمستان هم لباس زیادی نمی‌توانند، بپوشند؛ پس نتیجه می‌گیریم كه سرد مزاج، كسی است كه یا در همه فصول سردی طبع دارد یا اینكه فقط در فصول سرد، سردی مزاج پیدا می‌كند و برعكس گرم مزاج كسی است كه در همه فصول گرمی طبع دارد و در اكثر اوقات سال لباس زیادی نمی‌پوشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:سرد,گرم,معتدل,طبع,خوراک,غذا,دکتر,ابوالحبیب,ساعت 19:16 توسط سید| |

کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
www.sharghi.net & www.kafkon.com & www.naztarin.com